Räknare Fotoblogg

Besökare totalt: Besökare idag:

torsdag 2 februari 2012

Skatan från Skrea.

Hej alla mina läsare-vänner. 
Ja nu är jag här igen fast jag vänder min andra sida till idag. 
Jag måste erkänna en sak för Er. Jag har blivit kär, - Ja ni hörde alldeles rätt- KÄR med stora bokstäver.
Nu undrar Ni givetvis -? i vem då- en kråka eller! 
Nej de är så här att han som bor i de gula huset här o slänger ut en massa solrosfrön han har lockat hit en himla hoper med fåglar och i morse när jag o min  halvbror skulle ner o kolla läget vi fågelbordet. Vad får jag se där!!
Jo den vackraste vackre Domherre kom flygande o landade på bara några meters avstånd från mej. Hans ögon gnistrade o hans röda duniga bröst lyste i vintersolen.
Ja vad gör man då som skata.??. 
JO - För det första gäller det nog att hålla sej kall o det funkar ju just nu -10 grader. 
Här slutar jag min dags-rapport från Skrea. 
GJ

Inga kommentarer: