Räknare Fotoblogg

Besökare totalt: Besökare idag:

fredag 14 januari 2011

Far o Mor.

Jag tittade på gamla foto ikväll.
Hittade kort på min mor och far, Hilda o Ivar.
Jag funderar på när korten är tagna o hur gamla dom är på bilden.
Skulle gissa att dom är i tjugo års åldern 
Hela livet framför sig med allt vad detta innebar för dessa ungdomar i 
Ett Europa som var i fullt krig.
Och så sitter jag nu 70 år senare o tänker på 
att dessa ungdomar kom att bli mina föräldrar.
Visst är livets resa stort o ibland obegripligt
när man stannar upp för ett ögonblick.

Göran Jönsson



1 kommentar:

Unknown sa...

Bra att stanna upp ibland och tänka efter. Generationen före oss hade två stora krig att oroas över. Var säkert en mycket svår tid.
Tack för din kommentar hos mig och hoppas att du får en bra helg! /SA